خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پستانک ارتودنسی: مزایا، معایب و نحوه انتخاب


 
قيمت 0ريال

پستانک ارتودنسی: مزایا، معایب و نحوه انتخاب
پستانک ارتودنسی: مزایا، معایب و نحوه انتخاب

پستانک یکی از وسایل پرکاربرد در دوران کودکی است که می‌تواند نقش مهمی در آرامش و رشد کودک داشته باشد. پستانک‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین انواع آن، پستانک ارتودنسی است. این نوع پستانک به دلیل طراحی خاصی که دارد، می‌تواند از بروز مشکلات دندانی و فکی در آینده جلوگیری کند.

تعریف پستانک ارتودنسی

پستانک ارتودنسی، پستانکی است که دارای شکلی شبیه به نوک سینه مادر است. این پستانک در قسمت پایین پهن و در قسمت بالا گرد است. طراحی این پستانک به گونه‌ای است که با شکل فک و سقف دهان در حال رشد کودک، تطابق پیدا می‌کند. پستانک ارتودنسی در حین مکیدن، همانند سینه مادر در دهان کودک پهن می‌شوند و تا بتوانند طبیعی‌ترین حالت مکیدن ممکن را تداعی کنند و فشار وارده بر روی لثه‌ها و دندان‌های در حال رشد را کاهش دهند.

مزایا و معایب پستانک ارتودنسی

مزایا:

کاهش خطر بروز مشکلات دندانی و فکی مانند اپن‌بایت، اوربایت و کراس‌بایت

کاهش خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزادان

کمک به آرامش نوزادان و کودکان

تسکین درد در نوزادان مبتلا به کولیک

افزایش وزن در نوزادان نارسی

معایب:

احتمال افتادن و گم شدن

احتمال آلوده شدن به باکتری‌ها و میکروب‌ها

احتمال ایجاد وابستگی به پستانک

نحوه انتخاب پستانک ارتودنسی

هنگام انتخاب پستانک ارتودنسی، باید به نکات زیر توجه کنید:

جنس پستانک: پستانک‌های ارتودنسی معمولاً از سیلیکون یا لاتکس ساخته می‌شوند. سیلیکون نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر از لاتکس است و برای نوزادان تازه متولد شده مناسب‌تر است.

اندازه پستانک: پستانک باید متناسب با اندازه دهان کودک باشد. پستانک کوچک برای نوزادان تازه متولد شده و پستانک بزرگ برای کودکان بزرگتر مناسب‌تر است.

شکل پستانک: پستانک ارتودنسی باید دارای شکلی شبیه به نوک سینه مادر باشد.

سپر پستانک: سپر پستانک باید از جنس پلاستیک ضخیم و مقاوم باشد تا از قورت دادن پستانک توسط کودک جلوگیری کند.

زمان شروع استفاده از پستانک

به طور کلی، توصیه می‌شود که از پستانک ارتودنسی در 2 تا 4 هفته اول تولد کودک استفاده شود. استفاده از پستانک در این سن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزادان کمک کند.

زمان قطع استفاده از پستانک

به طور کلی، توصیه می‌شود که از پستانک در سنین 2 تا 4 سالگی استفاده شود. قطع استفاده از پستانک در این سن، می‌تواند به جلوگیری از بروز مشکلات دندانی و فکی کمک کند.

نتیجه‌گیری

پستانک ارتودنسی می‌تواند وسیله‌ای مفید برای آرامش و رشد کودک باشد. با این حال، والدین باید هنگام انتخاب پستانک ارتودنسی، به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنند. همچنین، والدین باید توجه داشته باشند که استفاده از پستانک باید محدود باشد و در سنین 2 تا 4 سالگی قطع شود.

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت