خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

همه چیز درباره ارتودنسی فک پایین


 
قيمت 0ريال

همه چیز درباره ارتودنسی فک پایین
همه چیز درباره ارتودنسی فک پایین

ارتودنسی فک پایین در صورتی قابل انجام است که میزان ناهنجاری و مشکلات فک بالا شدید نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ارتودنسی فک پایین صحبت کنیم.

ارتودنسی فک پایین چیست؟

حدود 3 الی 5 درصد افراد، فک پایینشان از فک بالا جلوتر است. از جمله نشانه های بارز این ناهنجاری می توان به جلوتر قرار گرفتن دندان های فک پایینی از دندان های فک بالایی اشاره کرد که به این ناهنجاری کراس بایت گفته می شود. این اختلال علاوه بر تاثیر منفی که بر چهره افراد دارد می تواند باعث بروز مشکلاتی هم چون گاز گرفتن زبان، اختلالات تکلم، جویدن و از همه مهم تر ساییدگی بیش از حد مینای دندان های عقبی شود.

معمولا به افرادی که مبتلا به چنین ناهنجاری هستند توصیه می شود که پس از 18 سالگی که رشد فک کاملا متوقف شده است، ارتودنسی فک پایین را تحت نظر بهترین متخصص ارتودنسی انجام دهند.

دلیل ناهنجاری های فک پایین

در واقع اصلی ترین دلیل ناهنجاری های فک پایین ژنتیک است. البته در صورت مراجعه به مراکز ارتودنسی در سنین پایین می توان به راحتی توسط بریس های ارتودنسی دندان بدون اینکه نیازی به جراحی های پیچیده و تهاجمی باشد این ناهنجاری را درمان کرد.

عوارض عدم ارتودنسی فک پایین چیست؟

· اختلال در جویدن؛

· بایت و تراز ضعیف دندان؛

· درد در ناحیه فک؛

· آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی شبانه؛

· پایین آمدن اعتماد به نفس؛

در چه صورت ارتودنسی تک فک قابل انجام است؟

در صورتی که نحوه قرارگیری دندان ها بر روی یکدیگر به درستی نباشد، انجام ارتودنسی فک بالا یا پایین به تنهایی می تواند، مشکل شما را تشدید کند.

بهترین راهکار برای تشخیص اینکه آیا شما کاندیدیای مناسبی برای ارتودنسی تک فک هستید یا خیر این است که به یک متخصص ارتودنسی متبحر مراجعه کنید تا از عوارض ارتودنسی یک فک در امان باشید.

هزینه ارتودنسی فک پایین چقدر است؟

در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص دهد شما برای انجام ارتودنسی فک پایین کاندیدای مناسبی هستید و انجام این کار هیچ گونه مشکلی در هر دو فک ایجاد نمی کند؛ نوبت آن می رسد که درباره قیمت ارتودنسی فک پایین سوال کنید.

در این شرایط برخلاف چیزی که شما تصور می کنید، در واقع پیچیدگی مشکلات ارتودنسی فک پایین بسیار بیشتر از هر دو فک است؛ بنابراین اگر متخصص ارتودنسی گفت که هزینه ارتودنسی تک فک تفاوت چندانی با ارتودنسی هر دو فک ندارد، تعجب نکنید.

البته اگر میزان ناهنجاری های فک پایین جزئی باشد در این صورت هزینه ارتودنسی فک پایین بسیار کمتر از ارتودنسی کلی خواهد بود.

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت